mtb-marathon.pl

Zdrowy trening

Zdrowy trening

Trening powinien być przede wszystkim umiarkowany. Nie możemy doprowadzić do tego, że przeforsujemy nasz organizm. Kolejna kwestia to to, aby nie sprawić, że będziemy wyczerpani i nasze mięśnie odczują to na tyle mocno, że przestaną naturalnie pracować. Nie jest trudno o wyrządzenie sobie często nawet zupełnie nieświadomie rozlicznych kontuzji, które mogą nieść ze sobą szereg skutków negatywnych rzutujących na nasze zdrowie i na przyszłe wyzwania sportowe.

Wśród najmodniejszych ćwiczeń, jakie na chwilę obecną królują są ćwiczenia wykonywane na zajęciach fitness czy też na modnych dziś siłowniach. Wśród nich warte wyszczególnienia ą chociażby ćwiczenia cardio. Jako ten typ treningu określa się trening aerobowy, będący bardzo skutecznym treningiem, ale równocześnie niesamowicie wyczerpujący, więc należy go sobie spokojnie i racjonalnie dawkować, aby nie przesadzić. Pozwala na zwiększenie pracy serca, szybsze krążenie krwi w organizmie, zrzucenie zbędnej tkanki tłuszczowej, pozytywne wpływanie na nasz nastrój i zwiększenie wytrzymałości ogólnej organizmu. Przykładem takich ćwiczeń jest chociażby jogging. Do tego dochodzą także ćwiczenia interwałowe a więc opierające się na High Intensity Interval Training czyli treningu interwałowym wysokiej intensywności.

Polega na przeplataniu się wzajemnie krótkich i intensywnych wysiłków z umiarkowanymi cyklami. To nic innego jak sposób idealny na walkę z otyłością. Jeszcze czymś innym są ćwiczenia ABS a więc abdominal muscles czyli trening mający na celu kształtowanie mięśni brzucha. Zaczynają się one od rozgrzewki, która później przechodzi w wyczerpujący cykl następujących po sobie kolejno ćwiczeń na wzmacnianie mięśni prostych brzucha oraz mięśni skośnych.

Artykuł dzięki: